Home   -    Nederlands Français Engels

 

Driejarige imagocampagne ‘Brood. Een goed verhaal' van start

Brussel 1 februari 2018 - In maart zal de driejarige imagocampagne ‘Brood. Een goed verhaal.’ van start gaan in België en Nederland. De brede communicatiecampagne is het resultaat van een unieke samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse bakkerijbranche en heeft als doel om de daling van de broodconsumptie te stoppen. Voor de opzet en uitvoer van de campagne is een subsidie van de Europese Unie aangevraagd en toegekend. 

De afgelopen jaren heeft het imago van brood flinke deuken opgelopen. Dieetboeken, zelfverklaarde voedingsgoeroes en fabeltjes in de (sociale) media hebben ervoor gezorgd dat het vertrouwen in brood gedaald is. De consument is hierdoor in verwarring geraakt. De campagne zal de consument bevestigen dat brood lekker, veelzijdig, nutritioneel, fantastisch in zijn eenvoud is en onderdeel is van de rijke Europese eetcultuur is.

Gedurende 3 jaar zal de belevingscampagne de positieve waarden van brood middels een ‘ode’ in de schijnwerpers zetten. Via radio, websites, sociale media en tastings zullen miljoenen consumenten worden bereikt. Ook de websites broodengezondheid.be en painetsante.be zullen onderdeel uitmaken van de campagnestrategie. Via deze websites die vorig jaar ruim 317.000 bezoekers trok, zal de consument transparante informatie krijgen over brood. Binnen de brede aanpak van de campagne worden ook de wetenschap en voedingskundigen als belangrijke doelgroepen meegenomen.

Unieke samenwerking
De campagne wordt mogelijk gemaakt door toekenning van subsidies vanwege de Europese Unie aan de Belgische en Nederlandse bakkerijbranche. Namens België participeren FBGG, UNIFA, KVBM, Instituut Brood & Gezondheid en Bakkers Vlaanderen. Vanuit Nederland zijn hierin de NVB (Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij), NBOV (De Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging) en NEBAFA (De Vereniging van Nederlandse Fabrikanten van Bakkerijgrondstoffen) vertegenwoordigd. Nooit eerder werd er door zoveel partijen uit de sector samengewerkt om 1 doel te bereiken.

IB&G en NBC projectleiders
Instituut Brood & Gezondheid vzw en het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) hebben namens ondergetekende partijen het plan ingediend bij de Europese Unie. Beide partijen zullen de komende drie jaar het project begeleiden.

 

nieuwsbericht van 02/02/2018

Terug naar het overzicht

FGBB vzw – Wetenschapsstraat 14 – 1040 Brussel - T.: +32(0)2 550 17 64 – E-mail k.wagemans@fgbb.be

 
designed by Studioemma